fredag 21 augusti 2009

Xcite-S Hjärta Mölle





I måndags var jag och Sandra i mölle, det var egentligen tänkt att vi skulle paddla till Arild och tillbaka, men det blåste så mkt så vi bestämde oss för att surfa lite istället.
Första gången jag surfar på stora vågor med Tiderace Xcite-S, den var ju helt fantastisk!!! Enkelt att fånga vågorna och hel enkel att styra! Jag var inne och vände ett par gånger bland stenarna, men det var inget jag var direkt bekymmrade över då jag fått bevis på tidigare hur mkt stryk den kajaken kan ta! Leif från www.Aterra.se var också på stranden och fotade, jag fick också testa hans nya leksak GoPro Hero headcam, har inte sett va det blev av filmen, men det kan ju vara kul om det blir bra!

Efter lunch paddlade jag och Sandra bort till Ransvik café, vinden hade mojnat så det var mkt bekvämare förhållanden. På cafét tog vi varsin glass och kanske sommarens dyraste kaffe och te 26kr koppen :p Menmen.. fint ska det ju va!
Blir nog ett nytt besök på mölle framöver, både vad det gäller surfing och rundning av Kullaberg.

www.aterra.se
www.tideracekayaks.com
www.kayakevent.se

1 kommentar:

  1. Johannes Granlund24 augusti 2009 kl. 15:04

    26 kr... dyrt? flytta inte till sthlm jonte

    SvaraRadera