fredag 21 augusti 2009

Morfin beroende


Efter knappt en vecka skulle jag med Bayliss, Tom och Dave på en liten kvällspaddling. Det hela blev lite snopet. Jag hade kanske i ärlighetens namn lite för lite volym i kajaken för att paddla forsen, kände att jag fastnade ganska mkt, och fick kämpa en del för att komma ur en del valsar med kajaken. Hursom helst så slutade det med att jag fick en simmning de sista 100m, va som hände har jag inte riktigt koll på, men helt plötsligt började jag kapsejsa om och om igen. Tillslut blev jag så trött så jag drog kapellet. Jag tog en simtur där jag var nog 80% av tiden under vattenytan. När jag väl kom in i ett bakvattnen. Så va jag så trött att jag inte kunde röra mig, låg på en sten i 40min innan de andra kunde bogsera ner mig till Ambulansen. Efter ett tag när sjukvårdspersonalen hade undersökt mig och insett att jag verkade OK, vilket jag också kände mig, åkte vi tillbaka till Campingen. Kände mig väldigt sporrad att dra ut nästa dag och gå på det igen! Vaknade dock på natten med att det kändes som att någon slog mig på magen med ett järnrör! Dan fick kör mig till Vårdcentralen där jag fick morfin och vidare skjuts till Lillehammer akutsjukhus, mer morfin och en massa förbryllande läkare. Det visade sig att vattnet hade lyckats trycka till mina tarmar så de hade blivit felplacerade. Efter en operation för att rätt till allt i magen samt en del mer morfin kände jag mig ganska sleten, Svante och Dan kom och hälsa på och vi bestämde att åka hem en vecka tidigare då jag inte var i nått vidare skicka att paddla mer... Det blev kanske lite hastigt och lustigt men men en erfarnhet rikare eller va man nu ska säg, Svante lyckades iallafall film lite på paddlingen tyvärr inte min simtur ;)

2 kommentarer:

  1. så läsktigt det låter jonte! crazy man! tur att du klarade dig nått så när! simma lungt! kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Johannes Granlund24 augusti 2009 kl. 15:01

    brr... ta hand om dig! finns folk därute som bryr sig om dig vet du.

    SvaraRadera